25 February 2010

Sebuah Permulaan Sebagai ICT Trainer


19 January 2010 : Saya melihat Iklan Kekosongan Jawatan ICT Trainer di laman web Sabah Job Link. Dalam masa yang sama saya dapat inform saya layak untuk interview jawatan GSTT di PPD Tawau. GSTT ??? Guru sandaran tidak terlatih. Bagaimana hendak pergi ??? Xpa lah, just give the others chance.

0330pm : Saya segera ke lokasi AMC di Kompleks Karamunsing, namun rupanya dah bepindah ke Likas Square. Tu pun tesesat sehingga ke Kingfisher. Jalan KK ni xlah arif sangat. Boleh sesat lagi. Sampai ke Likas Square namun telupa pulak bawa resume. Merempit ke KK untuk print resume. Boleh tahan print black & white 4 keping RM 4 semua. Interview undersport di pejabat AMC likas square dan Human Resource akan Inform dapat atau tak jawatan ni.

23-30 Januari 2010 : @ Semporna, SABAH

01 Feb 2010 : Berjumpa bahagian HR untuk tnya status, alhamdulillah, berjaya juga akhirnya. Tugasan pertama yang di berikan ialah 6 & 7 February di Pusat E-Desa Pekan Mesapol ( Sipitang )

Kerja ni pelik sikit, hehe. Bekerja hanya pada waktu malam dan hujung minggu sahaja, jadi semasa waktu pejabat, free tanpa buat apa pun. Yang penting kerja ni memang enjoy coz hanya mengajar yang asas sahaja, bukannya advanced level seperti masa belajar degree dulu. Salary ???boleh tahan juga cz monthly boleh kalahkan gaji seorang berkelulusan diploma di jabatan kerajaan.

2 comments:

Anonymous said...

ada keja kosong g tak sana bos???sy nak cari keja bidang it jg ne...klu ada inform kt emel saya ye..mohd_hussaini8389@yahoo.com
TQ.....

admin said...

Sdra Mohd Hussaini :

Hehe, soal kerja kosong ada atau tak, itu bahagian HR yang uruskan. Kalau nak juga, just send resume kepada majikan kami. Nanti diurang panggil lah tu kalau ada kosong,kalau teda, tiadalah.But, kerja ni need a transport to travel...tq

Post a Comment